Talladega Nights

Hej!

Har snart läst ut När jag Hör Din Röst, men jag har bestämt mig för att inte göra en recension på den boken. Men istället så gör jag en recension på Talladega Nights, filmen som vi såg för drygt en vecka sen i skolan. Det var ganska länge sen, men jag har inte haft tid, det har varit så mycket att blogga om ^.^
Men nu så ska jag äntligen göra den. Och den recensionen kommer här och nu:

Handling:
Efter att Ricky Bobby (Will Ferell) hoppat in som förare i ett race blir han Nascars nya, hetaste förare. Han vinner gång på gång och lever med mottot: "om du itne är först, så är du sist". Men hans karriär hotas när den Franska föraren Jean Giard förarsätet för att börja tävla, för Nascar. Ricky klarar inte av trycket för sin nya konkurrent och kvaddar sin bil ordentligt. Efter att ha legat på sjukhus ett tag gör Ricky comeback. Tävlingen går inte som tänkt och Ricky förlorar sin fru, bästa vän Cal, sitt jobb och inte minst sagt också sin karriär.

Kan Ricky gasa sig tillbaka till toppen igen och besegra Jean, eller är hans karriär över för gott?   


Här är Trailen:



Min Åsikt:
Filmen var bra, helt okej faktiskt. Det här är en film som passar alla; tjej som kille. Detta är en blandning mellan comedi och romantik, men framförallt så är det en bilfilm! Om jag ska betygsätta filmen så skulle den nog få betyget 6/10, tyckte alltså att den var bra!  

Men nu så ska jag gå, kom ihåg: Imorgon är det lov! Är taggad! :D

2010-06-10 @ 20:21:00 Böcker, Filmer Permalink


Kommentera här!
Kommentar av: amanda'

sv: tack så mycket !

det är från ett körsbärs träd :)

2010-06-10 @ 20:42:27
URL: http://liindstrand.blogg.se/
Kommentar av: Adara

Den filmen skulle jag faktiskt vilja se! :)

2010-06-10 @ 21:31:27
URL: http://adara.blogg.se/
Kommentar av: FlizanLizan

sv: Tack så mkt :D

Gör bara sånt om jag gör designers :P

2010-06-11 @ 18:03:52
URL: http://flizanlizan.blogg.se/


Läs detta innan du kommenterar!

Header Jag gör mina headrars/desginer själv! Men självklart så kan jag göra en åt dig, det är bara att säga till! Kommentera i ett inlägg eller skicka ett mail till [email protected]!

Reklam Tävlingar är kul om reglerna inte är allt för svåra. Visst kan jag ställa en fråga i din frågestund eller rösta på dig, men det är inte garanterat. Sen så gillar jag ju mycket mer om ni kommenterar mitt inlägg.

Bloglovin Jag gör inga bloglovin byten, jag lägger själv till dig om jag vill. Men du får självklart förja min blogg ändå, och det gör du genom att klicka här:

bloglovin

Frågor Om du frågar någor och är anonoym/inte har någon blogg så finner du svaret í samma inlägg som du kommenterade! Har du några frågor och garanterat vill ha svar på dom? Fråga då på min frågesida, som du kommer till genom att klicka HÄR. Men glöm inte att lämna epost adressen då, annars får du inte veta om jag har svarat!

Nu är du välkommen att kommentera!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag som ser)

Bloggens namn: (om du har en)

Vad vill du kommentera?

Trackback
RSS 2.0