Hiss & diss

Hej hopp! Tidigare idag så ställde jag frågan "ska jag läggga ut en ny kategori som heter hiss och diss?" Nu har jag bestämt mig. Ja, jag ska köra det! Så då är det väl bara att börja med det då! Jag börjar med det dåliga (diss) och slutar med det som är bra (hiss).

 
Jag vill dissa alla som är stressade i Stockholm. När jag var i Stockholm så skulle vi ta tunnelbanan till spellokalen. Ingen av oss hittade speciellt bra där. När vi skulle leta efter tunnelbanan så stod vi självklart still för att se skyltarna som visade vägen. När vi stod där blev vi nästan omkull sprungna. En gång var det någon som fastnade med sin väska i min. Eftersom att min var en resväska med hjul drogs väskan givetvis med. Jag kände det och lyckades lossa min väska från hennes, då vände hon sig om och tittade på mig som att jag skulle säga förlåt för att hon hade sprungit på mig! När jag inte gjorde något gick hon bara. Gud, så fräckt!  Jag menar varför är alla så stressade? Det går ju en tunnelbana var 5 minut. Så varför stressa? Någon som håller med mig eller har en förklaring till varför det är såhär? Kommentera!    


Jag vill hissa alla som hjälper andra med det de inte kan, istället för att bara struna i det. Om man ser att någon annan är på väg att hjälpa den personen så behöver man ju givetvis inte göra något. Men om det inte är så, så är det så lite värt att göra någon annan en tjänst. När jag och Emma (syrran) var på stan så såg vi en gammal dam med rollator som kämpade med att få upp en dörr, men dörren föll gång på gång igen. När Emma såg det gick hon dit och höll upp dörren för henne. Man såg verkligen hur tacksam hon blev. Så jag råder er till att; om ni ser någon som kämpar och försöker med något som du kan, gå dit och erbjud dig att hjälpa till. Om personen i fråga säger nej så är det ju ens eget val, men du erbjöd dig ju i alla fall till att hjälpa henne/honom. Jag skulle vilja säga att det inte finns en enda anledning till att inte hjälpa till, om du ahr någon anledning  (inte för att jag tror det men) till att man inte ska hjälpa andra så kommentera det!

Det var allt jag hade att säga för den här gången. Om ni tycker att det är något jag ska ändra på så får ni gärna säga det. Tack på förhand!

2010-03-13 @ 11:50:17 Hiss & diss Permalink


Kommentera här!
Kommentar av: Ida

Jaa, det är jätte bra att hjälpa andra!!<3

2010-03-13 @ 13:34:54
URL: http://polarnas.blogg.se/
Kommentar av: Jenny

Lägg märke till att jag har länkat din och Amelias blogg <3

2010-03-13 @ 14:17:12
URL: http://truejenny.blogg.se/


Läs detta innan du kommenterar!

Header Jag gör mina headrars/desginer själv! Men självklart så kan jag göra en åt dig, det är bara att säga till! Kommentera i ett inlägg eller skicka ett mail till [email protected]!

Reklam Tävlingar är kul om reglerna inte är allt för svåra. Visst kan jag ställa en fråga i din frågestund eller rösta på dig, men det är inte garanterat. Sen så gillar jag ju mycket mer om ni kommenterar mitt inlägg.

Bloglovin Jag gör inga bloglovin byten, jag lägger själv till dig om jag vill. Men du får självklart förja min blogg ändå, och det gör du genom att klicka här:

bloglovin

Frågor Om du frågar någor och är anonoym/inte har någon blogg så finner du svaret í samma inlägg som du kommenterade! Har du några frågor och garanterat vill ha svar på dom? Fråga då på min frågesida, som du kommer till genom att klicka HÄR. Men glöm inte att lämna epost adressen då, annars får du inte veta om jag har svarat!

Nu är du välkommen att kommentera!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag som ser)

Bloggens namn: (om du har en)

Vad vill du kommentera?

Trackback
RSS 2.0