Om jag kunde drömma - Twilight

Hej bokälskare!

Nu kommer här ännu en recension, denna gång på Om jag kunde drömma som är första boken om Bella och Edward! Det skulle inte förvåna mig om jag snart kommer göra en recension på någon film, för vi ska nämligen snart se en film i klassen! Nog pratat här är min åsikt om boken:

                                        

Bok: Om jag kunde drömma - Twilight

Författare: Meyer, Stephenie

Handling: När Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regning stad i Washington, så vänds hennes liv uppochner. Hon förväntar sig att livet i Forks ska vara minst lika tråkigt som staden själv; ingen sol som skiner. Men så träffar hon den mystiska och gåtfulla Edward Cullen. Hon blir handlöst förälskad och hennes liv tar en oväntad och farlig vändning.

Edward är nämligen en vampyr som livnär sig på blod. Han har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, ända tills han träffar Bella. Av den mänsklighet som Edward lyckats bygga upp finns det inte ett spår kvar av när han träffar henne för första gången. Monstret som Edward så väl har gömt är på väg upp till ytan igen. Nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edwards och Bellas förhållande är riskabelt, det ballanserar mellan livsfara och begär.  

Betyg:Den här boken är en bok som är beroendeframkallande, man kan inte sluta! 400 sidor på 3 dar... Själv så läste jag den utökade versonen, då Edward själv berättar om mötet med Bella. Vilket gör - tror jag personligen - att man förstår mer! Boken är alltså måde spännande, beroendeframkallande - man kan inte sluta - och allmänt bra! Det här är absolut den bästa bok som jag har läst! Den får betyget 10/10 (behöver nog inte säga att det är det bästa betyget den kan få ^^) och om du inte har läst den så... Gör det! Ett absolut måste! Ni som har läst den; håller ni inte med mig?!

Men ödsla inte mer tid nu, gå in på Minabibliotek och låna den. För att komma direkt för att reservera boken; Klicka HÄR

Men vi ses, see ya!

2010-06-01 @ 19:34:18 Böcker, Filmer Permalink


Kommentera här!
Kommentar av: My

Hej!



Tyvärr blev du inte veckans blogg. Men delta gärna nästa vecka igen! Det dubblar dina chanser om du visar mycket intresse. Kram på dig! ♥

2010-06-01 @ 20:45:20
URL: http://myvestlund.blogg.se/
Kommentar av: Playmates Of Sweden

svar: Skönt att höra att allt är bra med dig med oss är det också bara bra tack D:

2010-06-01 @ 23:50:38
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/
Kommentar av: Melicia

seriöst den bästa bok jag läst också(a)

2010-06-09 @ 17:18:17
URL: http://melicialindstrom.blogg.se/


Läs detta innan du kommenterar!

Header Jag gör mina headrars/desginer själv! Men självklart så kan jag göra en åt dig, det är bara att säga till! Kommentera i ett inlägg eller skicka ett mail till [email protected]!

Reklam Tävlingar är kul om reglerna inte är allt för svåra. Visst kan jag ställa en fråga i din frågestund eller rösta på dig, men det är inte garanterat. Sen så gillar jag ju mycket mer om ni kommenterar mitt inlägg.

Bloglovin Jag gör inga bloglovin byten, jag lägger själv till dig om jag vill. Men du får självklart förja min blogg ändå, och det gör du genom att klicka här:

bloglovin

Frågor Om du frågar någor och är anonoym/inte har någon blogg så finner du svaret í samma inlägg som du kommenterade! Har du några frågor och garanterat vill ha svar på dom? Fråga då på min frågesida, som du kommer till genom att klicka HÄR. Men glöm inte att lämna epost adressen då, annars får du inte veta om jag har svarat!

Nu är du välkommen att kommentera!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen annan än jag som ser)

Bloggens namn: (om du har en)

Vad vill du kommentera?

Trackback
RSS 2.0